Bumi Indigo

Wednesday, June 19, 2013

Cameron Highlands Malaisie

Lawatan di Cameron Highlands. Bersama rakan sekelas dan mentor kelas......

sehari sebelum kejadian....


Em : Kenapa call mie ?

Me : Kena marah dengan lecturer tadi.

Em : Laa, macam mana boleh jadi macam tu.

bla.. bla.. bla.. mula bercerita dari awal apa yang berlaku..

Me : ... sakit jugak hati ni.

Em : emm, sabar mie. Cikgu kita tu. mana boleh nak lawan lawan. dengar kata cikgu tu,

Me : taaaapi...

Em : ye betul. faham.. nanti mie nak jadi apa ?

Me : cikgu lah.... dah nama pun masuk maktab.

Em : emmm, nanti nak anak murid buat macam tu ? masam masam dengan kita. suka ke macam tu ?

Me : mestilah taaaak...

Em : haaa, k, sekarang pergi jumpa lecturer.. cakap minta maaf... itu yang terbaik.

Me : ei tak nak lah.. dah lah mata merah lagi ni.. esok esok lah.

Em : kalau esok mie dah takde, tak sempat minta maaf tak tahu haaa.

Me : ye la ye la. orang pergi sekarang.. k lah, bye. thanks. Assalamualaikum ;')

Em : Okay, waalaikumussalam good girl..


Moral of the story :

You get what you deserve. Macam tu anda buat, macam tu lah anda dapat. Buat baik, balasan baik, in shaa Allah. Umm, kalau sebaliknya.. wallahu'allam. Moga Allah maafkan ku Jadikan aku guru yang senantiasa bjuang di jalanMu. ;')


Saturday, June 8, 2013

The Drama

A couple chit chat in the evening...

Girl : Am I pretty ?
Boy : No !

Girl : Am I pretty ?
Boy : Nooo !

Girl : Am I pretty ?
Boy : Noooooo !

Girl : Seriously ? *crying...
Boy : You are not pretty.. because you are the prettiest in my eyes.. ;)

Both are smiling.. May your relationship rest till Jannah my friend. I'm happy for you,