Monday, June 13, 2011

Cherita Benar !

Maaf atas penggunaan 'aku' bagi pemblogwalker yang lebih tua. ops ! di saat ini mungkin 'aku' lebih sesuai. sekali lagi maaf dihulur. :)

Malam tu, tinggal aku ngan my only sis aje kat umah. Abah ngan ummi tidur kat rumah satu lagi. Aisehh. *ekcelly umah mim sekarang ni kuarters kerajaan je. umah sendri kat laen. huh. dupdapdupdap lah jugak. Hari tu hari jumaat. kami berdua tidur awal. keletihan maybe, hurmm. tak kesah lahh awal pun kan? ;p

Tepat jam tiga pagi a.k.a 3:00 am
took took tooook tok. haa. cenggitu lah gaye nye bunyi pintu umah aku diketuk. tiga pagi ? ketuk pintu ? siapa ? nak apa ? misteri. aku malas nak pikir panang. serabut betol. lantas, aku dengan lagak macam heroin malaya gegas pegi bukak pintu rumah. ape jadi? ce teka ce teka. soroti perbualan di bawah;

Aku : makcik nak ape?
dia  : nak, tolong anta makcik. (nada sedih giler)
Aku : makcik nak g mane ?
Dia : nak tolong anta pegi stesen bas boleh?
Aku : oow. ok. jap, saya nak siap siap.

tak tahu kenapa, aku jadik berani semacam je. haha. lawak pun ade. masuk bilik amik sweater, pakai tudung, suis motor kecayangan aku tuhh. Aku pun,,

inform my sis nak keluar jap, then, kuar umah, then start moto.huh. tapi, baik baik aje moto aku dah dihidupkan, makcik tu dah takde. diulang takde. takde. takde. kemana ? tak siapa boleh jawab. mase tu, baru lahh segala bagai cerita hantu dalam kepala. hantu kak limah pun ade. aishh. ape lagi, terus pecut masuk umah.

maaf. aku tak jumpe yang sebjik macam makcik tu,
sbb makcik tu pakai kain sembahyang. hurmm. apakah ?
tak pikir pikir lagi. terus tidur.tapi, bila kat dalam bilik. takut wehh. takut. ade lagi yang tak puas hati. duk mengilai ngilai. serius takuuut. aku diam aje.

Pagi esoknye,
adik aku tanya, mana motor long ? kene curi ke?

aku tergamam. cari punya cari, ade kat umah kat depan umah jiran aku plak. astaghfirullahalazim.
anda sendiri buat keputtusan, mak limah, pocong atau . . . ?

sekian wassalam.
p/s : aku dalam petikan di atas ialah kakak aku sendri.

moga ini yang terakhir.amin~

4 comments:

xxmilkyshakexx said...

waaa,xmo bace agy la mimi. esok pagi baruu nak bace. btw,belog mcna xley nak bukak laaa. huhu. lo xclap mimi penah jugak ke kna cmtu kan? then nak buat cmn ek? :/

Anonymous said...

hmmm....siapakah???
~swift_soul~
(malas nk log-in)

Syamimi Razali said...

milkyshake : oo. patutlahh lame ta update. ceppat2 ! !

try care tu. rase cam buleh je :)

Syamimi Razali said...

swiftsoul

entah.
hanya Tuhan yg tahu. @_!