Bumi Indigo

Saturday, January 28, 2012

Kawen Punya Pasal

Assalamualaikum. Senyum senyum senyum.

Macam mana nak mula ye ? Heee.

Nak dijadikan cerita, sekarang ni kan cuti Raya Cina. So, banyaklah family mim dapat undangan kenduri kahwen. Alhamdulillah. *Jimat beras rumah aku ! Erkk. ke situu plak. haih.

Segalanya bermula. Suspens je lebih..

Situasi :
Selamat Pengantin Baruu.
ini gambar hiasan. tiada perkaitan dengan kesah ini.

Abah ngan umi sedang kalut kalut persiapkan diri, pakai lawa lawa. Umi manis berkurung, abah sweet walaupun ber tshirt aje. Heee. Konon nak pergi majlis kahwin sahabat mereka. Mim berdiam diri, layan hindustan. eh, silap, layan assignement lah. *toink toink !

Si Abah : Eh, apesal tak siap siap lagi ni ? dah lewat dahni.
Si Anak : Apesal lak bah, abah ngan umi je lah pegi. ta nak ikut.
Si Abah : Alaaah. dekat je pun. jom . 
Si Anak : tanak. tanak. letih la. Nak buat kerja sikit lagi ni. takpe lah. 
Si Abah : bagus lah bagus sangat. bagus bagus.
Si Anak : bagus, Abah ? *muka blurred berkerut seribuu.

Si Abah : ye lah, bagus lah. orang kawen tanak pergi, mimi kawen nanti, duk sengih sorang sorang atas pelamin. semua orang ada keja. takleh datang. nak ?

*Si Anak berfikir sejenak dua jenak, tiga jenak...

lantas spontan lancar terkeluar .....

Si Anak : eh eh. Abah tunggu jap. nak siap siap. nak ikut jugak lah. hihi. 
*senyum kulat kulat

Si Anak pun melangkah longlai ke arah almari pakaian, terus bersiap siap ala kadar. dalam hati, takpe, janji aku dah pergi. heee. ntah ikhlas ke tidak. takpe lah, janji, aku kawen nanti tetamu datang berduyun duyun. ops !


Moral of the story :
Kepada anak anak gadis dan jejaka jejaka hensem zaman era millenium metroplitan sekalian, cuba cuba lah berinterkasi dengan masyarakat setempat. *interaksi dalam facebook tak dikira ye. huuu. tunjukkanlah muka anda bila ada aktiviti kemasyarakatan mahupun kenduri kendara. akhirul kalam, hormati orang lain untuk dihormati. teeet.


p/s : sedap ngat gulai daging tadi. hehe. terbayang diri sendiri kawen plak. wink wink ! -,-

5 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Kak Mirror time bujang2 dulu pun mcm tu... cam malas je nak gi kenduri kawin.. mujurlah time Kak Mirror kawin ramai plak yg dtg.. tak aci kan.. kekeke...

Misz Jenny said...

miiii...abh tu mmg suke ngusik.. hahahaha..

amboi, terbayang kawen? hikhikhik

Syamimi Razali said...

Kak Mirror :

heee. untunglah akak. biaselah kak remaja ni, jarang nak pegi mjlis2 cenggituu.

dah insaf dah. huuu

:)

Syamimi Razali said...

Jenny :


Abah aku memang lahh.

sometimes usikan yg scaryy. uuuuu. gementar luar dalam. hehe

:)

faridFirdaus said...

tau takutt..x gi nt kang...:p